W branży reklamowej nieustannie wrze. Zmieniają się trendy, pomysły, realizacje i projekty. Wszystko jest w ruchu, bo to najlepszy sposób, żeby dotrzeć do wybranej grupy osób. Ścianka reklamowa, którą chętnie się wykorzystuje do tych celów również ma wiele dodatkowych możliwości. Dzisiejsza technologia pozwala, że projekty graficzne mogą pojawić się na jednej lub dwóch stronach tego samego nośnika. Czy to ma znaczenie? Oczywiście, że tak.
Najciekawsze jest chyba to, że można bez problemu ten sam nadruk umieścić na dwóch stronach. Wtedy ścianka reklamowa będzie utrwalać przekaz. Osoba, która zobaczy hasło, logo lub reklamę produktu z jej przedniej strony, za chwilę zobaczy to samo z drugiej. Ma to bardzo duże zalety. Nikt nie zakłada, że na przykład podczas targów, kiedy jest sporo ludzi, duży ruch, wiele bodźców, nasi potencjalni klienci, partnerzy, przystaną przed naszą ścianką i będą analizować jej wygląd. Raczej rzucą okiem i przejdą dalej. Rozpoznają logo znanej marki i będą wiedzieć czego się spodziewać.
Ścianka reklamowa z tym samym nadrukiem
Gdy jednak pojawi się znane logo, ale nowy produkt, może nowe hasło, a może jeszcze coś innego – utrwalanie tego po obu stronach, pozwala oswoić się z nową ofertą. W dodatku, kiedy ścianka reklamowa wystawiana jest w miejscu, gdzie sporo się dzieje, dostęp do niej z dwóch stron gwarantuje, że dotrze do większej liczby odbiorców, niż gdyby była tylko eksponowana jednostronnie. Nie tylko wtedy umacniamy komunikat, ale jednocześnie szukamy sposobu, jak dotrzeć z tym komunikatem, a to już jest osobna sprawa.
Co chcemy osiągnąć
Ciekawym rozwiązaniem jest skorzystanie z możliwości dwóch różnych nadruków na tej samej ściance. Wymaga to namysłu. Trzeba zwrócić uwagę w jakich okolicznościach będziemy ten nośnik wykorzystywać. Czy jedna i druga strona ma mieć spójny przekaz, dotyczący tej samej marki. Bo jeżeli tak, to będzie to ciekawa forma, nawzajem się uzupełniająca. Gdyby jednak zdecydować inaczej i pokazać dwie różne formy komunikacji z zupełnie innym przekazem, to trzeba mieć na uwadze właśnie wspomniane wyżej okoliczności. Pytanie jest podstawowe – gdzie będziemy chcieli taką ściankę postawić. Na jakiej imprezie i co chcielibyśmy w ten sposób osiągnąć.
Projekt graficzny
Odpowiadając sobie na te pytania, będziemy mogli dobrze przygotować projekt graficzny. Taki, który będzie rezultatem naszego namysłu. Lepiej dobrze przemyśleć co chce się osiągnąć i dopiero wtedy przygotować projekt, niż potem żałować, że nie wszystko wzięło się pod uwagę.